Ce protectie solara ar trebui sa folosesc?

Protectia solara este un mod important de a proteja pielea impotriva razelor daunatoare ale soarelui. Cu o gama atat de larga din care sa alegem, cum putem sti care este cea mai buna optiune?

Produsele de protectie solara sunt vandute deoarece protejeaza impotriva cancerului si a altor conditii de sanatate. Din acest motiv, Administratia Alimentelor si Medicamentelor din SUA (FDA) le considera medicamente si reglementeaza vanzarile si etichetarea.

Prin lege, eticheta unui produs cu protectie solara trebuie sa includa un numar de factor de protectie solara (SPF) pentru a indica nivelul de protectie impotriva razelor UVB si sa declare daca a trecut sau nu un test cu spectru larg impotriva radiatiilor ultraviolete solare (UVA). Actul de inovare a protectiei solare (SIA) reglementeaza modul in care acest lucru trebuie facut.

Cititi mai departe pentru a afla ce inseamna SPF si spectru larg si obtineti cateva sfaturi despre cum sa folositi protectia solara, cat de mult sa folositi, cand sa o utilizati si cum alte factori afecteaza nevoia de protectie.

Factorul de protectie solara (SPF) este un numar, de exemplu, SPF15. Indica cata protectie ofera un produs impotriva luminii UVB.

In unele locuri, nivelurile de protectie sunt exprimate astfel :

Protectie scazuta : SPF este sub 15
Protectie medie : SPF este de la 15 la 29
Protectie ridicata : SPF este de la 30 la 49
Protectie foarte mare : SPF are peste 50

Cumpararea si aplicarea protectiei solare

Oamenilor li se recomanda sa foloseasca o protectie solara care:

  • are un SPF de 15 sau mai mare
  • ofera protectie cu spectru larg

Grupul de lucru pentru mediu (EWG) este o organizatie non-profit din SUA care evalueaza , printre altele, calitatea protectiei solare.

Ei evalueaza urmatoarele:

Pericole : Ingredientele enumerate prezinta pericole, de exemplu, toxicitate?
Eficacitate : EWG verifica nivelurile de protectie revendicate si observa echilibrul dintre ele
Stabilitate : Cat de rapid se descompune un ingredient la soare?
Inainte de a cumpara o protectie solara, puteti verifica produsul in conformitate cu evaluarea EWG.

O gama larga de produse de protectie solara sunt disponibile pentru achizitie online .

Sfaturi pentru utilizarea de protectie solara

Alti factori importanti vor afecta cat de bine este protejata o persoana. Aplicarea este importanta, la fel si o serie de masuri care nu au legatura cu utilizarea de protectie solara.

Aici sunt cateva exemple:

Cantitatea de protectie solara folosita : O uncie de protectie solara – echivalent cu o sticla obtinuta – este considerata o cantitate potrivita pentru o singura aplicatie pentru dimensiunea medie a corpului.

Utilizarea altor masuri : Imbracamintea, ochelarii de soare si palariile sunt de asemenea importante pentru reducerea expunerii pielii la lumina UV.

Cat de uniform este raspandit protectia solara : acest lucru este dificil atunci cand unele parti ale corpului se freaca sau transpira mai mult decat altele.

Cat se foloseste : O uncie de protectie solara este considerata o cantitate adecvata pentru dimensiunea medie a corpului.

Ora zilei : Cel mai bine este sa evitati soarele cand este ridicat, de exemplu, intre orele 10.00 si 16.00 . Razele sunt mai puternice in acest moment.

Potrivit FDA, cantitatea de energie solara care ajunge la noi in 15 minute la 13:00 este aceeasi pe care am primi-o intr-o ora la ora 9,00. Cu alte cuvinte, cand soarele este ridicat, expunerea este de patru ori mai intensa.

Nu exista dovezi ca orice protectie solara poate oferi protectie intreaga zi sau ca orice produs este complet impermeabil.

Cat de des si cat de mult?

Protectia solara trebuie aplicata in jur de 15 minute inainte de a iesi in soare si reaplicarea cel putin o data la 2 ore. In apa, ar trebui sa fie reaplicat la fiecare 40 de minute, sau mai des daca instructiunile spun acest lucru.

Cantitatea de protectie solara folosita la teste pentru a produce numarul de SPF este de 2 mg de lotiune pe fiecare centimetru patrat de piele expusa sau aproximativ 6 lingurite complete pentru a acoperi corpul unui adult mediu.

Acest lucru este aproximativ echivalent cu o jumatate de lingurita de protectie solara pentru fiecare brat, si pentru fata, gat si urechi, si putin peste o lingurita pentru fiecare picior, partea din fata si partea din spate a trunchiului.

Cantitatea necesara va depinde si de formularea sa, indiferent daca sunt lotiuni, creme, mousse, spray-uri sau geluri.

Sunt in siguranta din lumina directa a soarelui?

Nu numai lumina directa a soarelui este cea care prezinta un risc.

Cand razele UV loveste zapada, apa, metalul si anumite suprafete, acestea se pot reflecta pe piele, crescand expunerea.

Razele UV pot patrunde pana la 1 metru sub apa. Oamenii care inot pot inca sa arda. Protectie solara rezistenta la apa protejeaza pana la 40 de minute in apa.

Suntem inca expusi la razele UV atunci cand suntem la umbra, sub o umbrela de plaja si in timpul vremii innorate.

Zonele dens impadurite ofera o buna protectie.

FDA recomanda luarea de masuri pentru prevenirea arsurilor solare si a altor probleme de sanatate legate de soare.

Ei sfatuiesc:

  • folosirea de protectie solara cu spectru larg cu o valoare SPF de 15 sau mai mult
  • masuri de protectie solara, inclusiv a ramane afara la soare la orele de varf si cautarea umbrei
  • purtarea de haine de protectie, palarii si ochelari de soare

Cercetarile publicate in 2007 despre argumentele pro si contra utilizarii protectiei solare au avertizat ca „Protectiile solare nu trebuie abuzate in incercarea de a creste timpul la soare la maximum.”

Echipa de cercetare a recomandat „acoperirea corpului cu imbracaminte si evitarea luminii solare intense” pentru a preveni supraexpunerea la razele daunatoare ale soarelui.

You may also like...