Mineralele joaca un rol important in a ajuta organismul nostru sa creasca, sa se dezvolte si sa ramana sanatos, ceea ce face destul de usor de inteles de ce sunt atat de importante!

Ajutand la transformarea alimentelor pe care le consumam in energie si asigurandu-ne ca glandele care produc hormoni (glandele paratiroide) functioneaza bine, magneziul este unul dintre numeroasele minerale importante care ne pot ajuta sa ramanem in stare buna de sanatate.

Unele dintre principalele beneficii asociate cu magneziul includ:

  • Reduceti tensiunea arteriala
  • Reduceti riscul de diabet de tip 2
  • Ajuta la combaterea inflamatiei
  • Regleaza functiile musculare si nervoase


Care sunt principalele beneficii ale magneziului?


Avand in vedere numarul de roluri importante pe care le joaca magneziul in mentinerea corpului nostru in forma maxima, ar putea fi usor de inteles de ce corpul nostru beneficiaza atat de mult de pe urma acestuia. Spunand asta, exista o serie de beneficii pentru sanatate ale magneziului despre care merita sa stii mai multe.


Reduceti tensiunea arteriala


Potrivit Harvard Health, o dieta sanatoasa si echilibrata este una dintre cele mai bune modalitati de a-ti controla tensiunea arteriala [1]. Si, este de la sine inteles, ca o dieta echilibrata presupune consumul unui numar de vitamine si minerale diferite – inclusiv magneziu.

Magneziul ajuta in esenta la reglarea sistemelor corpului, ajuta la relaxarea vaselor de sange si, in cele din urma, poate ajuta la controlul tensiunii arteriale.


Reduceti riscul de diabet de tip 2


Un studiu intreprins de Harvard TH Chan School of Public Health a constatat ca aportul mare de magneziu a fost asociat cu un risc redus de a dezvolta diabet de tip 2 [2]. De fapt, riscul de a dezvolta diabet de tip 2 sa dovedit a deveni cu aproximativ 4% mai mic cu fiecare 50 mg suplimentar de magneziu administrat pe zi.


Ajuta la combaterea inflamatiei


Pe langa multitudinea de beneficii, magneziul are si beneficii antiinflamatorii. Asa este, aportul scazut de magneziu este de fapt asociat cu inflamatie si niveluri mai ridicate de CRP – unul dintre cei mai acuti markeri ai inflamatiei [3].


Regleaza functiile musculare si nervoase


Avand in vedere numarul de functii cu care este asociat magneziul, nu poate fi surprinzator faptul ca magneziul este un mineral esential atat pentru functiile musculare, cat si pentru cele nervoase.

Magneziul joaca un rol in transmiterea nervilor si, de asemenea, ajuta la relaxarea muschilor. Acesta este motivul pentru care, daca nu primiti suficient magneziu, muschii ar putea incepe sa va crampe sau este posibil sa aveti spasme.


Care sunt simptomele scaderii de magneziu in organism?


Desi nivelurile scazute de magneziu pot sa nu provoace simptome pe termen scurt, conform clinicii Mayo, nivelurile scazute cronic pot creste riscul unei persoane de hipertensiune arteriala, boli de inima si diabet de tip 2 [4].

Unele semne si simptome timpurii ale deficitului de magneziu despre care ar trebui sa stiti mai multe includ:

  • Contractii musculare
  • Crampe musculare
  • Ritmuri cardiace anormale
  • Amorteala
  • Convulsii

Ar trebui sa iau suplimente de magneziu?


Desi s-a spus ca nu toata lumea primeste suficient magneziu in dieta lor, este important sa ne amintim ca exista o serie de alimente bogate in magneziu care pot fi incorporate in urmatorul magazin alimentar care va vor ajuta sa va satisfaceti nevoile zilnice (300 mg pe zi pentru barbatii cu varsta intre 19-64 si 270 mg pe zi pentru femeile cu varsta intre 19-64).

Aceste alimente includ:

  • Spanac
  • Nuci (migdale sau caju)
  • Paine integrala
  • Legume cu frunze
  • Cereale integrale

Una dintre cele mai bune moduri de a afla mai multe despre nivelul de magneziu este printr-un test.


Daca sunteti curios despre nivelurile de magneziu, nu exista timp ca prezentul pentru a afla mai multe. Cea mai fiabila modalitate de a face acest lucru este printr-un test; acest lucru se poate face cu medicul local sau din confortul propriei case cu un test de laborator la domiciliu.

Testul de minerale de la LetsGetChecked va permite sa masurati nivelurile cheie de nutrienti si sa identificati potentialele dezechilibre in magneziu, cupru, seleniu si zinc. Rezultatele online vor fi disponibile in 2-5 zile, iar echipa noastra medicala dedicata va fi disponibila pentru a raspunde la orice intrebari pe care le puteti avea pe parcursul procesului.

Ar trebui sa luati in considerare efectuarea testului daca:

  • Urmati o dieta vegetariana sau vegana
  • Ati exclus recent un anumit grup de alimente din dieta dumneavoastra
  • Aveti o afectiune care poate afecta absorbtia mineralelor
  • Luati medicamente care influenteaza absorbtia unor minerale